ykonywane są w profesjonalnym salonie stomatologicznym?
Gabinet dentystyczny to miejsce, które zapewnia fachową opiekę medyczną. Dzięki doświadczeniu, zaangażowaniu i specjalistycznej wiedzy pracowników każdy pacjent może liczyć na bezpieczeństwo, skuteczność działań, a także terapie profilaktyczne, zmniejszające ryzyko powstawania ubytków i innych chorób.
Doświadczony dentysta to osoba, która wykonuje wszelkie działania w zakresie stomatologii zachowawczej, diagnostyki oraz leczenia. Zabiegi wykonywane w gabinecie stomatologiczny to przede wszystkim:
- profilaktyki, działania zachowawcze, diagnostyka,
- ortodoncja,
- endodoncja,
- protetyka,
- usuwanie zębów - ósemek,
- chirurgia stomatologiczna,
- stomatologia estetyczna,
- stomatologia dziecięca,
- wiele innych.
Dzięki nowoczesnym technologiom oraz innowacyjnym metodom działania możliwe jest wykonywanie czynności dentystycznych w sposób bezpieczny, mało inwazyjny i bezbolesny.
Jak wybrać dentystę?
Po czym poznać, że dentysta jest dobry w tym, co robi i że można mu w stu procentach zaufać? Jak znaleźć takiego specjalistę od leczenia zębów, który poradzi sobie z każdym, najtrudniejszym nawet przypadkiem i do tego zrobi to tak, by pacjent w trakcie wizyty nie odczuwał ani typowego bólu, ani nawet psychicznego dyskomfortu? Najlepszych dentystów wyróżnia kilka podstawowych cech. A oto te najważniejsze, na które pacjenci powinni zawsze zwracać uwagę.
Pierwsza z nich - profesjonalizm. Niby rzecz banalna, ale jednak dobry stomatolog musi być profesjonalny. Co to jednak oznacza w praktyce? Między innymi ciągłe dążenie do bycia lepszym w swoim fachu, które będzie się objawiać uczestnictwem w szkoleniach i zdobywaniem wiedzy na własną rękę. Sam gabinet dentystyczny też może sporo powiedzieć o pracujących w nim osobach. Im bardziej nowoczesny on będzie, tym lepiej, bo to oznacza, że stomatolodzy potrafią korzystać z nowatorskich technologii i modernistycznych sprzętów, dzięki czemu są w stanie zaoferować pacjentom znacznie więcej. Nauka cały czas prze do przodu. Lekarze muszą więc ciągle się doszkalać, by nie pozostać w tyle.
Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane
Każdy gabinet dentystyczny może w nieco inny sposób zajmować się swoimi pacjentami. Oczywiście największy na to wpływ mają sami lekarze, czyli stomatolodzy zatrudnieni w konkretnej placówce. W głównej mierze to od nich zależy to, czy pacjent będzie dobrze czuć się na fotelu i czy da się poddać różnorodnym zabiegom. Jak zatem powinien zachowywać się profesjonalny i dobry dentysta?
Na pewno musi on wytworzyć partnerską relację pomiędzy sobą a pacjentem. Nie powinien tworzyć dystansu. Nie powinien też usztywniać tej relacji, gdyż zbyt profesjonalne podejście nierzadko jest mylone z dystansem, chłodem i arogancją. Pacjent ma się czuć dobrze i swobodnie, a aby tak było, należy z nim normalnie rozmawiać. Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane mu pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości.
Dobry stomatolog to nie tylko dobry fachowiec, ale też przede wszystkim dobry człowiek ze sporymi pokładami empatii. Lekarze muszą umiejętnie wczuwać się w rolę drugiej osoby, by w razie czego zaoferować jej wsparcie lub odrobinę otuchy. Najlepsi stomatolodzy niemalże przy pierwszym kontakcie potrafią wzbudzić zaufanie pacjenta. To do nich warto na pewno się kierować.
Lęk przed wizytą w gabinecie dentystycznym
Każdy człowiek posiada - mniej lub bardziej uzasadnione - lęki. Możemy się od tego odżegnywać i powtarzać wszystkim, że nas to nie dotyczy i niczego się nie boimy, jednak będzie to dalekie od prawdy, bowiem nie ma ludzi nieustraszonych. Dosłownie każdy z nas nosi w sobie pewien strach, czy to dotyczący wysokości, czy przebywania w zamkniętych pomieszczeniach, czy też ciemności. Nie każdy wie jednak o tym, że jednym z najczęściej wskazywanych przez ludzi miejscem, którego się oni obawiają, jest... Gabinet dentystyczny. Tak, to prawda. W parze z nim idzie zresztą sam dentysta. Z przyczyn znanych osobom, które borykają się z tym strachem, nie chcą one nawet słyszeć słowa "stomatolog", wymawianego w ich towarzystwie. Całkiem spory jest procent populacji, który z rozmysłem szerokim łukiem omija gabinet stomatologiczny. Czy przesłanki ku temu są racjonalne, wiedzą tylko posiadacze tego lęku. Możemy jednak śmiało założyć, że ma on podłoże (jak większość naszego strachu) w negatywnych lub nieprzyjemnych doświadczeniach z przeszłości i dzieciństwa, kiedy kształtowały nas nie zawsze miłe wydarzenia.